fredag 12 juni 2015

Växtinköp på Tradera

Ibland knappar fingrarna över tangentbordet lite fortare än det tar för tankarna att nå medvetandet. Oftast resulterar det bara i ett stort gäng felstavningar och syftningsfel. Men ibland går det lite längre än så.

Det gjorde det en dag i förra veckan när jag satt och läste bland inlägg på facebook. Därifrån klickade jag mig vidare på en länk till en traderaannons av en bananpalm. Under ren häpnad att man kan köpa växter på Tradera (något som inte alls slagit mig) och att någon säljer en bananplanta (vilket jag önskat mig), så hade jag plötsligt gjort mig ett konto och budat på ett par växter. Dock inte bananplantan, som jag tyckte var för dyr.

Idag kom resultatet!
Hepatica nobilis
 Blåsippor! Jag vill ha många sippor på vår framsida, och detta blev den första. Hoppas att den överlever på vår balkong tills flytten.


Vinca minor
Det blev också två sorters Vintergröna, varav den ena kom med blomma. Den andra, som ses lite i bakgrunden till vänster, har grönvita blad. Det kommer bli fint att låta dessa, lite sammanblandat, täcka marken i rabatter eller under buskar.


5 kommentarer:

  1. Den första blåsippan kommer för alltid att ha en särskild plats i ditt hjärta kan jag tro.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. På Tradera kan man göra många fynd. Själv har jag beställt mycket från odla.nu
    lite för lätt att klicka bara:) Annars byter vi mycket växter med varandra. Bra med många trädgårdsintresserade i bekantskapskretsen! Billigare också...
    Fint med blåsippor!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt för lätt att bara klicka till sig ett gäng. Jag har gjort det igen ;-)
      Men att byta låter ju toppen! Bara man bor hyggligt nära varandra. Och så måste man ju ha något att byta bort också förstås. Hoppas jag ökar bekantskapskretsen med fler trädgårdsintresserade! =D

      Radera