fredag 19 juni 2015

Trädgården 19/6 2015

Denna midsommarafton har vi besökt vårt hus.
Det blev trevlig fika med säljaren, utforskning av förråd, samt fotografering i trädgården. 
Baksidan
 Det är klart grönare nu.


Bärbuskar
 Bland bärbuskarna råder kaos. Landet är helt övervuxet och blir väl näst intill omöjligt att skörda. 


 

 Träden bär frukt, både äpple, bigarråer, och plommon.


Rhododendron
Rhododendronen blommar på sista versen skulle jag tro.


Ogräs
Som sagt var bärlandet igenvuxet och en stor del täcktes av det här fina gräset, som tyvärr inte gör sig lika bra på bild som i verkligheten. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att ha det i någon rabatt, men åtminstone kommer jag att flytta ett gäng tuvor till "ängen". 

Efter det här besöket längtar jag bara mer efter flytten. Men tiden går och den kommer som tur är allt närmare!

10 kommentarer:

  1. Det är en underbar trädgård ni flyttar till! Stommen finns där, bara att bygga vidare på! Ha en fin midsommarhelg!
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! =)
      Ja, det är skönt att det finns en bas, eller vad man ska säga. Men det tycks som om man alltid vill ha något annat än det man själv har lyckats få med husköp. Vi som fått mycket gräsmatta, vill hellre ha rabatter, någon med rabatter lägger igen för att få det mer lättskött eller mer gräs kanske... ;-) Så typiskt!
      Men vi är nöjda och det kommer att bli toppen med lite arbete!!

      Radera
  2. Ta många kort för det är roligt att titta på före och efter bilder! Bra även när man tycker att det inget hänt och allt går sakta...:) Jag tar jätte mycket bilder på trädgården, men även inne före renoveringen av huset.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen roligt att kolla på bilder! Man glömmer så fort hur det såg ut innan, efter att man gjort en förändring. De "riktiga" före-bilderna tar jag när vi väl flyttat in, men det är kul att få chansen att se lite hur det förändrar sig i trädgården under dessa månader vi väntar på att få flytta in.
      Ha det gott du med! =)

      Radera
  3. Förstår att du längtar till att få flytta in i din nya trädgård/huset.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när det är inom räckhåll med flytten, så är det så himla svårt att få något vettigt gjort hemma i lägenheten. Ungefär lika svårt som det var att låta bli att rycka ogräs när vi var på besök i trädgården. =)
      Ha det gott du också!

      Radera
  4. Tack för din kommentar hos mig! VIlken härlig profil du har skrivit!!! Fnissade glatt och tänkte "välkommen till trädgårdsfolket". Du kommer att bli helt tossig i växter, ska du se. Vilken härlig tid du går till mötes!
    Hej hopp från Törnrosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att jag fick dig att fnissa! =)
      Jag känner mig verkligen välkommen bland "trädgårdsfolket"! De få jag har "presenterat" mig för. Alla verkar vara så snälla och dela med sig av både kunskap, tid, och växter! Och på den här korta tiden sen vi började buda på huset, så har jag lärt mig otroligt mycket om växter och sniglar och jord och.... Det är härligt!

      Radera
  5. Härligt att kunna drömma om nästa Midsommar i en egen ny trädgård..

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi var på väg dit tänkte jag faktiskt att vi var så lyckligt lottade att vi fick fira midsommar i "vårt" hus redan i år. =)
      Men nästa år blir midsommarfest ute i solen!!!
      Något annat är ju inte tänkbart, hahaha

      Radera