torsdag 23 januari 2020

"Den första gång jag såg dig"

Så här års, när det inte händer jättemycket trädgårdsrelaterat, är det gott att luta sig tillbaka och ta del av Trädgårdsfägrings veckotema som v 4 är just "Den första gång jag såg dig".

Nu i veckan var första gången jag fick se mina aubergineplantor, de jag sådde den 13/1 och sedan ställde på badrumsgolvet. Golvet har inte alls varit så varmt som jag är van vid att det är på vintern, förmodligen för att vintern inte alls är så kall som den brukar vara. Så jag blev väldigt förvånad när jag bara skulle kolla till om krukan var lagom fuktig och får se två små rangel där inunder plasten. Då hade de inte rest sig upp och goddbladen var fortfarande gula.


Men jag fick skyndat mig med krukan till växtlampan och raskt fick de lite färg på sina små blad och ser därmed lite piggare ut!


Den ena är lite krokig av att plasten legat för lågt så att t.o.m.
fröskalet fastnat därpå.


Den andra växer rak och stolt, och är väldigt lång fortfarande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar