söndag 4 februari 2018

Nytt år - ny start

Inte ett enda inlägg under hela 2017!! Det är både tråkigt och sorgligt, men samtidigt känner jag mig lite stolt. Lite udda blandning av känslor det måste jag medge! Anledningen till min frånvaro från bloggen är att jag kände att jag inte orkade med alla nya, spännande och inspirerande intryck jag samlade på mig medan jag sökte efter kunskap och struktur till min trädgård. 


Jag ville ha allt, göra allt och helst skulle det varit gjort igår. Jag var fullständigt speedad, men samtidigt helt urlakad på all energi. Det är kanske inte så förvånande att jag blev sjukskriven på grund av utmattningsproblematik.


Nu har jag pausat under lång tid, och bara gjort det lilla jag klarat av, vilket har gett resultat. Jag är på väg tillbaka till livet! Och just nu har jag fått möjligheten att läka på Gröna Rehab, vilket är helt fantastiskt! Glädjen och lusten börjar återvända, och i viss mån även orken - även om den utvecklingen går mycket långsammare.


Så lite försiktigt ska jag försöka hitta tillbaka till mitt bloggande, för min dröm finns kvar och trädgården är densamma - och där finns det massor att göra!!

Ser fram emot att återknyta kontakten med de trädgårdsvänner jag lärt känna, samt nya på vägen!!


4 kommentarer:

  1. Hej och välkommen tillbaks!
    Härlig bild med fårskinnen i gräset. Vore skönt at prova hemma:) Hoppas du hittar glädjen igen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! <3
      En stunds avspänning på fårfällar och med så många kuddar och filtar man önskar är inte så dumt. En till två gånger i veckan gör vi det på Gröna Rehab, men såhär års är vi dock inomhus =)

      Radera
  2. Välkommen tillbaka !
    Fårskinnen på yogamattorna i gröngräset ser helt underbart ut - håller med Merja, det ska jag nog testa hemma i trädgården. Brukar annars göra avslappning och yoga i växthuset. Jag kan känna igen mig i din beskrivning med alla intryck man får. Skönt att du har hittat din väg tillbaka och att lusten och glädjen får finnas med igen.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! <3
      Kan verkligen rekommendera avslappning på fårfällar! Jag planerar för min återhämtningsplats hemma i trädgården och kanske blir det en hängmatta. Dit kan man också ta med sig fårfällar, filtar och kuddar!
      Men att kunna göra yoga mm i växthuset låter som ett utmärkt användningsområde! Men det får jag nog drömma om lite till, för vi har inget växthus än...

      Radera