onsdag 6 april 2016

Mer vår

På vår framsida har vi mest skugga. Där är det fortfarande en ganska höstig känsla, särskilt en blåsig och regnig dag om idag.

Men just därför lyser små vårtecken extra glatt när de kommer. Passade på under ett litet uppehåll.


En liten snödroppe som tittat upp. Jag hoppas att den kommer få sällskap av de andra vårlökarna som jag planterat. En del är ju på gång i alla fall. En del tycks ryka pga mördarsniglar. Trist!




Tre små knoppar kunde jag hitta på Vintergäcken. Men mängden blad tycker jag har ökat rejält sen förra året!




Näva och daggkåpa kommer på flera ställen. Härligt att se det färska gröna mot det multnande bruna! Nedan kommer ett blad som jag hoppas är en vitsippa.



Sötast av dem alla har jag sparat till sist (fast bilden är kass); två små blåsippor.


Då jag inte ser några blad antar jag att sniglarna har varit här framme och mumsat också. Hoppas att de klarar sig ändå!

4 kommentarer:

  1. Vårtecknen kan vara hur små som helst och nästan svåra att se. Men vad de är efterlängtade.
    På vintergäcksbilden tycker jag inte bladen ser ut som vintergäckens, mer som svalört. Men de växer kanske ihop?
    Här är också regn och igår var det helt underbart väder. Det växlar. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag googlat och tycker du är väldigt finkänslig. Klart det inte är Vintergäck! Men jag kände inte till svalört innan, men det gör jag nu! =) Tack!!
      Vi får kanske sol till helgen. Det vore trevligt!

      Radera
  2. Man blir så lycklig när vårtecknen tittar upp i trädgården. Och den bästa tiden är väl nu - när allt ligger framför oss.
    Önskar dig allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så härligt det är! Nu börjar planerna värmas upp igen =)

      Radera