fredag 29 maj 2015

Trädgården 30/4 2015

En riktigt grå och regnig dag i slutet av april besökte vi vårt hus och fotograferade i trädgården så gott det gick. Här är våra "före inflyttning"-bilder.

Baksidan
En fyrkantig plätt inramad av huset i norr, bärbuskar i öster, samt fruktträd på södra och västra sidan.



Bärbuskar
Vinbär, björnbär, hallon och jordgubbar tror jag växer här.


Västra sidan
 Smalt bredvid huset och sedan följer tre fruktträd. Tomten sluttar ner till grannen hela vägen.



Trappan
Under trappan ligger stenar, men de döljs av buskar.



Rosenrabatten
På framsidan bredvid groventréverandan gömmer sig de här små rosorna.



Rhododrendon
 På framsidan står också två stora rhododrendon. En vid uppfarten och den andra vid finentrén.



Övriga växter
 På tomten finns brännässlor och små gula blommor. Får ta reda på vad det är för sort!



Kompost
En varmkompost och tre fyllda trädgårdskomposter. 

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig presentation av dig och din familj.
    Du har en härlig tioårsperiod att se framemot med planering av trädgården, grävning, växtkunskap, växtanskaffning, trädgårdsbesök hos andra för att inhämta inspiration, m.m. :-))

    De insprängda bilderna gör mig förvirrad. Men , så känner kanske inte andra det.

    Lycka till med både trädgården, bloggen och katternas framtid som trädgårdskatter ;-)!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =)
      Ja, nu är det mycket drömmande, läsande, inspirerande, och funderande. Väl på plats hoppas jag komma igång med planerandet! Men jag har förstått att man behöver börja med att göra ingenting - för att lära känna platsen. Kommer bli jättesvårt! Får nog odla i kruka så länge...

      Jag förstår vad du menar med bilderna. Tack för återkopplingen! Jag ska försöka få till bättre bilder nästa gång!

      Radera